BARNEVERNSNEMNDA BARNEVERN

 Ã… fjerne barn ved tvang, altsÃ¥ mot sin egen vilje fra foreldrene, er i de aller fleste saker et brudd pÃ¥ Barnekonvensjonen (FN) og det er allerede her lovbruddet er et juridisk faktum. De mest Ã¥penbare indikatorene er at barn protesterer eller grÃ¥ter, men i barnevernet er dette vanlig. Ã… fjerne et barn mot sin vilje fra foreldrene er selve definisjonen pÃ¥ kidnapping, men i Norge fjernes de fleste barn mot sin vilje pÃ¥ bakgrunn av en “bekymring”.

 Ã… fjerne barn fra foreldre forsøkes legalisert i Norge ved hjelp av Barnevernloven, rettspraksis, forskrifter, instrukser og regelverk. Disse er selvsagt underordnet FNs Barnekonvensjon og Menneskerettsloven som begge er innlemmet i Grunnloven. PÃ¥ tross av dette fÃ¥r utrolig nok barnevernet i mange saker medhold i barnevernsnemnd og domstolene. Man kan altsÃ¥ konkludere med at kidnapping av barn i stor grad i praksis er legalisert i Norge ved hjelp av bekymringsmeldinger.

 Barneverns- og helsenemnda het tidligere Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker, kalt Fylkesnemnda, men i 2021 ble det avslørt at en barnevernleder hadde instruert en saksbehandler til Ã¥ vitne falskt. Istedet for Ã¥ straffeforfølge barnevernslederen, kom tingretten i straffesaken frem til at det ikke var straffbart Ã¥ vitne falskt i Fylkesnemnda siden nemnden i seg selv var illegal.

 Domstolen innrømte med dette at partene i nemnda og nemnden i seg selv kunne operere ulovlig uten straffeansvar siden nemnden i seg selv var ulovlig.

 Saken fikk mediedekning og fylkensnemnda var da avslørt. Hvordan løste man den problemstillingen? Jo, man bare omdøpte fylkesnemnda til barnevernsnemnda og fortsatte den illegale praksisen.

 Selv etter dette kan man ofte oppleve at nemndledere og nemndmedlemmer i barnevernsnemnder kler seg ut i dommerkappe selv om nemnda ikke er en reell rettslig behandling, nemnden ikke er definert som en domstol og nemnden ikke utsteder en dom.

 Barnevernsnemnda utsteder bare en slutning eller et vedtak. I de fleste tilfeller er altsÃ¥ disse vedtakene eller slutningene illegale og selvsagt i strid med menneskerettighetene.

 Nemndene har først og fremst som oppgave Ã¥ fatte vedtak etter barnevernsloven. Vedtakene dreier seg bl.a. om barneverntjenesten skal overta omsorgen for et barn, samværsspørsmÃ¥l og fratakelse av foreldreansvar.

 En “barnevernsnemnd” er en spesialisert kommunal nemnd som har ansvar for Ã¥ hÃ¥ndtere saker relatert til barnevernet i en kommune, det betyr at kommunen avgjør om kommunen har handlet etisk eller ikke.

 Barnevernet i de forskjellige kommunene er underlagt Bufdir, det samme statlige direktoratet som er ansvarlig for barnevernsnemndene. SÃ¥ nÃ¥r din sak om barnevern kommer i barnevernsnemnda er det i realiteten Bufdir som skal avgjøre om Bufdir har gjort noe ulovlig. Om du skulle gjette, hva tror du nemnden kommer frem til?

 Lov om barneverntjenester er en norsk lov av 17. juli 1992, og som trÃ¥dte i kraft 1. januar 1993. Den har angivelig som formÃ¥l Ã¥ sikre at mindreÃ¥rige som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, fÃ¥r nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og Ã¥ bidra til at barn og unge fÃ¥r trygge oppvekstsvilkÃ¥r.

 1. januar 2023 trÃ¥dte ny barnevernslov i kraft. Flere viktige endringer ble iverksatt. Loven erstatter barnevernlov av 1992. Enkelte lovendringer trÃ¥dte i kraft i 2022 pÃ¥ grunn av barnevernsreformen.

 Barnevernloven inneholder blant annet regler om hjelpetiltak i hjemmet, omsorgsovertakelse, samværsrett, fratakelse av foreldreansvar og adopsjon. Barnevernloven regulerer ogsÃ¥ barnevernets oppfølging av unge med barnevernsbakgrunn i overgangen til en voksentilværelse.

 Barnevern i Norge forsøkes legalisert i domstolene ved hjelp av Lov om barneverntjenester (barnevernloven). Men Barnevernloven er underlagt Menneskerettsloven, Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK) som er innlemmet i Grunnloven. Det betyr at barnevernet, barnevernsnemnder, tingrett, lagmannsrett og Høyesterett skal følge rettspraksis fra Den europeiske menneskerettsdomstol (EMD).

 Menneskerettighetene gir barna rettigheter, man Barnevernloven gir i praksis ofte barnevernet rett til dine barn. Dommere skal gi barna menneskerettighetene, men de blir ofte fratatt sine rettigheter som menneske og hele familier krenkes pÃ¥ det groveste.

 Menneskerettighetene i Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK) er innlemmet i Grunnloven, likevel utsteder domstolene i Norge dommer som i seg selv er lovstridige.

 Offisielle tall viser at antall omsorgsovertakelser og adopsjoner etter Barnevernloven har gÃ¥tt kraftig ned de siste Ã¥rene, og at foreldre nÃ¥ fÃ¥r medhold i flere saker. Har menneskerettighetene endret seg? Nei. Dermed har domstolene implisitt innrømmet at det finnes utallige ulovlige omsorgsovertakelser.

 EMD som hÃ¥ndhever EMK har domfelt Norge utallige ganger, sÃ¥ man kan trygt si at barnevernet i stor grad driver ulovlig og at domstolene i Norge utsteder ulovlige dommer pÃ¥ løpende bÃ¥nd. Faktisk er det mange dommere i Norge som er domfelt for brudd pÃ¥ menneskerettighetene.

 Ifølge Barnevernloven skal kommunen ha internkontroll for Ã¥ sikre at kommunen utfører oppgavene sine i samsvar med krav fastsatt i lov eller i medhold av lov. Det betyr at kommunen skal kontrollere om kommunen begÃ¥r lovbrudd i etter Menneskerettsloven og Barnekonvensjonen.

Barnevernet Advokat

 BÃ¥de Menneskerettsloven (EMK) og FNs Barnekonvensjon er innlemmet i Grunnloven. Ifølge Barnekonvensjonen er det ikke tillatt Ã¥ fjerne barn fra foreldre mot barnets vilje, unntatt om barnet blir utsatt for lovbrudd etc.

 Merk at det er samsvar mellom EMD og FN om at det er barnets ønske som er juridisk avgjørende. Det er I mange tilfeller barnet som i praksis kan avgjøre om saksbehandlere i barnevernet begÃ¥r et lovbrudd, unntatt eksepsjonelle tilfeller. For Ã¥ sitere EMD: “Given his age (12 years at the time of the Supreme Court’s decision), and taking into account the fact that there will be nothing to prevent him from taking the initiative to increase contact at any time in the future if he so desires”.

 Om barnet uttrykker at det ønsker Ã¥ gjenforenes med foreldrene skal det altsÃ¥ ikke være noen hindre for at det skjer. FNs Barnekonvensjon er enda klarere: “Barnet skal ikke skilles fra foreldrene sine mot sin vilje, unntatt nÃ¥r det er til barnets beste”.

 Barnevernet og domstolene i Norge holder likevel barn rutinemessig mot sin vilje fra foreldrene til de blir 18 Ã¥r. Og ved et “sammentreff” er det ogsÃ¥ ved fylte 18 Ã¥r barnevernet ikke tjener penger pÃ¥ Ã¥ holde barnet mot sin vilje lengre, unntatt sjeldne tilfeller.

 Ofte brukes argumentet “barnets beste” av barnevernet, barnevernsnemnder, sakkyndige og domstoler i Norge for Ã¥ fjerne barnet og holde tilbake barnet mot sin vilje i Ã¥resvis. Bortsett fra eksepsjonelle tilfeller ved vold eller overgrep er det dette selvsagt en selvmotsigelse.

 I Norge er juryordningen avskaffet, det betyr at folket ikke er representert eller ikke er adskilt fra dommerne, sÃ¥ du kan ikke regne med en rettferdig rettergang slik Grunnloven krever. Dessuten nektes publikum adgang til rettssaker om barnevern, det betyr at man fjerner vitner til eventuelle lovbrudd saksbehandlere, kommuneadvokater, fosterforeldre, sakkyndig psykologer og dommere begÃ¥r mot barn og foreldre.

 Videre nektes media adgang til rettssaker om barnevern slik at folket som skulle vært representert i juryen ikke engang fÃ¥r vite at de ikke har blitt representert og ikke fÃ¥r vite om lovbrudd begÃ¥tt av barnevernet. Følgelig er selve dommene i barnevernssaker hemmelige, slik at man som offer for en ulovlig dom kan trues med straff for Ã¥ ha ytret at du har fÃ¥tt dine menneskerettigheter krenket ved en lovstridig dom.

 Før saken berammes i tingretten behandles saken i barnevernsnemnda (tidligere fylkesnemnda). Dette er ikke en domstol og utsteder ikke dommer i barnevernssaker, barnevernsnemnda utsteder kun vedtak eller slutninger. Det er fordi selve ordningen med nemnden i seg selv er illegal. HovedÃ¥rsakene er at bÃ¥de barnevern og barnevernsnemnda er underlagt Bufdir, altsÃ¥ kan hele saksbehandlingen regnes som inhabil, samt at nemnden ikke regnes som en domstol.

Post a Comment

Previous Post Next Post